16 Şubat 2014 Pazar

2012 nin en iyi filmleri


Burcu S. : Gülmelerini beklediğin bir anda gülmedi seyirci diyelim?
Yiğit A.: A bu başka bir mevzu... Sahnede kurtadarn oluyorum ben... En arka masadaki kızın sevgilisine lavaboya gidelim dediğini de duyuyorum, bira siparişi vereni de... Önde yanındakinin kulağına eğilip beni eleştirenin de dudaklarını okuyorum. Bu arada metnime sadık kalıyorum. Gülmeyeceklerse şayet bunun gelişini hissediyorum ve kendimce yöntemlerle egale ediyorum gelen negatif dalgayı. Bunun tasviri pek zor, ancak 15 yıldır radyoda, televizyonda ve sahnede bir şeyler anlatıyorum insanlara. Gülmeyi herkes ister... O yüzden niyeti gülmek olan adama yeterince bahane veriyorum ben.
Burcu S.: Sahneye çıkacaksın diyelim.
Yiğit A.: Evet.
2012 filmleri izle
Burcu S.: Ama çok kötü şeylerin olduğu bir gün geçirdin.
Yiğit A.: Mümkündür.
Burcu S.: Ne yaparsın, nasıl güldürürsün? Daha doğrusu seni etkilerse nasıl etkiler?
Yiğit A.: Sahne tozu dediklerinin muhteviyatında bu kudret de var, etkilemez... Etkilernerneli. Negatif gibi gözüken bir ölüm haberi, Tanrı'ya kavuşmuş bir ruhun kutlaması gibi görülebilir... Bu hissiyat bütünlüğü sahnedeki amaca yönlendirilebilir ama belirtmek isterim asap bozukluğu farklıdır. Yani sahneye çıkmadan evvel birinin bir tavrı can sıkabilir, ne var ki kısa sürer. Abartıyorum belki de ama yoldaki evladını korumak adına yola atlayan anne için canının kıymeti yok ise ve asıl kıymetlisi oğlu Can ise sahnede benirn derdim de benim değil. Tek dert insanlarda çiçekler açtırabilrnek, ruhlarını güzelleştirmek, başa gelen bir kötüye karşılık, iyi neferleri beslemek. Ben böyle bakıyorum...
Yiğit A.: İyi bir seyirciyim, kaptırmak isterim kendimi filme. Bu sektörde sahne ışıkları ve kameraları göre göre insan film seyrederken de hepsinin açısını yerini v.s. düşünüyor. Kaptırmayınca da filmin çekim setinden bir farkı kalmıyor.
Burcu S.: O zaman filmlerden zor etkilendiğini söyleyebilir miyiz?
Yiğit A.: Sahnedeki gibi, bir hırkayı bırakıp bir diğerini giyiyorum, kaptırıyorum kendimi.
Burcu S.: Mizah denince sana en çok hangi filmler/oyuncular/karakterler hırka q ı y d ı rrn ı stı r ?
Yiğit A.: Takdir gören sanatçılar varsa benim bir şey giyinmeme gerek kalmıyor ama beni güldüren insan az genelde. İsim saymak da güç benim için ancak tebessüm yaratanı bile pek başarılı buluyorum, saygı duyuyorum. Türkiye'de de tarifsiz başarılı isimler var elbet.
Burcu S.: İsim vermeyeceksin herhalde...
Yiğit A.: Yok... Kimi desem olmaz... Kimseyi demezsem kimse alınmaz.
Burcu S.: Recep İvedik hakkında ne düşünüyorsun? Kimi seyirci ona gülmekten rahatsız oluyor.
Yiğit A.: Aslında güldürüyorsa bir şekilde, ne güzel. Ben de gülüyorum bazen. Ama söz konusu karakter aslında sokakta görmek istemediğimiz Türkiye gerçeği karakteri, o yüzden tavsiye etmiyorum kendime izlemeyi... Çünkü Kurtlar Vadisi de iyi bir dizi olabilir ama onun yüzünden bir dolu genç adam kendini Polat zannediyor, önüne gelene dayı gibi hesap soruyor. Yanlış bence. E bu durumda Recep İvedik olmaya heves eden de var. Ne kadar doğru? Bana göre değil ama bir başkasının doğrusu ise amenna...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hittoplist.net film izle